25 Ocak 2012 Çarşamba

Acar: Yerli otomobil çok başarılı olacak

 
Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, Türkiye'nin yerli otomobil markası çıkaracağını ve bunun da çok başarılı olacağını söyledi.
 
ntvmsnbc
25 Ocak. 2012
 
DAVOS - Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, Dünya Ekonomik Forumu'nun düzenlendiği Davos'ta CNBC-e'den Burcu Göksüzoğlu'nun sorularını yanıtladı.

Avrupa borç krizini yorumlayan Acar, "Yunanistan'a destek olunmasını bekliyorum. Almanya'nın kararları önemli. Ben Yunanistan'ın kurtarılacağı ümidindeyim. Domino etkisinin sonuçları çok kötü olur. Borç krizinde çözüm bir gecede olacak bir konu değil. Zamana yayılacak" dedi.

Avrupa'da geçen yıl otomotiv pazarının küçüldüğüne dikkat çeken Acar şöyle konuştu: "2012'de de küçülme bekleniyor. Avrupa'daki yavaşlama Türkiye'de otomotiv sektörünü de etkileyecektir. Avrupa'da 13 milyon civarındaki satış, bu yıl da benzeri rakama ulaşacaktır. Ekonomik olarak ihracatı olumsuz etkilemesi söz konusu olabilir. Avrupa bizim halen en önemli ticari ortağımız. 2011'i rekorla kapattık. Otomotiv pazarında bu yıl daralma yaşanır, 750 bin civarı bir satış olur." 

Yerli otomobil üretimiyle ilgili konuşan Acar, "Türkiye mutlaka otomotiv pazarında önemli bir üretici olmalı. Türkiye'de Türk takımlarında oynayan yabancı oyuncular da Türk takımlarında oynuyor. Her türlü parçasıyla iç piyasada üretilen bir otomobil olması önemli. Dünya liginde yer alması için otomotiv sektörünün önemli katkısı olacaktır. Lokomotif bir sektör. Türkiye'nin kapasitesi olduğunu düşünüyorum. Ne kadar çok yerli katkı olursa ödemeler dengesi, istihdam açısından pozitif olur. Yerli katkıyı teşvik etmek lazım. Türkiye'nin yerli otomobil markası çıkaracağını ve bunun da çok başarılı olacağını düşünüyorum. Üretim tarafında destek verilmesi gerekiyor. Yüksek maliyetli üretim yapınca iç piyasa ithalatla rekabette zorlanıyor" dedi.
Acar, Doğuş Otomotiv olarak Türkiye'nin bu yıl yüzde 4.5 büyümesini beklediklerini söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder